Een offerte aanvragen voor een horecazaak is vandaag tijds- én arbeidsintensief. Eerst moet een vragenlijst ingevuld worden (die vandaag enkel in papieren versie bestaat) bij de klant ter plaatse. Terug op kantoor, scant u de ingevulde vragenlijst in of tikt de gegevens over in een interactieve Excel en stuurt die door naar Vivium. Dikwijls zijn echter niet alle vragen beantwoord of ontbreken gegevens en foto’s. Daardoor moet de beheerder met u contact opnemen om die gegevens op te vragen. Het duurt dus lang voor u uw klant een offerte kunt aanbieden.

Gebruiksvriendelijke app

Om het aanvraagproces te optimaliseren, besloten we een app voor smartphones en tablets te ontwikkelen om de vragenlijst digitaal bij de klant ter plaatse in te vullen en later op kantoor af te werken.

Wat zijn de voordelen voor u?

  • Nieuwe vragenlijst invullen: op een zeer gebruiksvriendelijke en dynamische manier wordt u doorheen de vragenlijst geleid. Op die manier vermijden we dat noodzakelijke gegevens voor de offerte-opmaak ontbreken.
  • Bestaande vragenlijst openen en verder afwerken: u kunt heel eenvoudig zaken opstarten bij de klant en verder afwerken op kantoor.
  • Afgewerkte vragenlijst doorsturen via pdf: alle gegevens en foto’s worden gebundeld in een pdf en via mail doorgestuurd naar de beheerder.
  • U kunt de historiek van de ingevulde vragenlijsten bekijken.

We starten met een proof of concept, waarbij we op drie weken tijd een app bouwen. Vanaf 1 maart 2019 wordt de app uitgetest door een aantal pilootmakelaars.

Geen tijdverlies meer: u ontvangt de offerte via de app

Met de feedback van de pilootmakelaars bouwen we de app verder uit. Zo willen we op termijn de gegevens van de vragenlijst rechtsreeks kunnen inlezen in onze systemen. Op die manier moeten de beheerders de gegevens niet opnieuw invoeren om een offerte op te maken maar krijgt u de offerte via de app.

Iets om naar uit te kijken, niet? We houden u alleszins op de hoogte van de volgende stappen!