myFaro wordt je dashboard om je portefeuille en adviesrol in Leven uit te bouwen. Je krijgt een volledig OVERZICHT van je Leven-portefeuille: over alle maatschappijen heen en steeds up-to-date. Je krijgt een beter INZICHT in je portefeuille; via overzichtelijke dashboards en workflows worden risico’s en opportuniteiten in kaart gebracht. Je krijgt een uitgebreide set aan ANALYSE-tools om problemen en oplossingen te duiden. myFaro biedt je een unieke mogelijkheid om gericht en efficiënt ACTIE te ondernemen en commerciële kansen te benutten, en dit in overeenstemming met de complianceregels.

Veelgestelde vragen

  1. Met welke BMS connecteert uw oplossing?
    We integreren met alle courante BMS zodat je je bestaande klanten- en polisgegevens kan hergebruiken. Zo vermijd je dubbele ingave. Met BrokerCloud is er een verregaande integratie in twee richtingen.
  2. In welke taal/talen is uw oplossing ter beschikking?
    myFaro is beschikbaar in het Nederlands en het Frans.
  3. Hoeveel kost deze oplossing?
    Vanaf 1.000 Euro per jaar kan je met myFaro reeds aan de slag. Contacteer ons voor een offerte op maat van je kantoor.
  4. Is er een soort portaal of andere toegang voor eindklanten? De eindklant kan digitaal toegang krijgen tot zijn of haar dossier via een web-portaal maar je kan ook werken met rapporten die je kan afdrukken of via PDF opsturen naar de klant. Aan jou de keuze.
  5. Hoe kan ik een overzicht krijgen van mijn Leven-portefeuille, over alle maatschappijen heen en steeds up-to-date, ook voor Tak 23?
    Via directe koppelingen met maatschappijen of via inlezen van portefeuilleoverzichten in excel hou je je portefeuille Leven up-to-date. Aangevuld met dagelijkse updates van de koersen, informatiefiches en KID van de fondsen, zijn je klanten op elk moment juist geinformeerd. We berekenen tevens de eindfiscaliteit, maken prognoses, analyseren het risico-profiel en rapporteren historische rendementen.
  6. Welke analyses rond gezinsbescherming biedt myFaro en hoe gaat dit in zijn werk?
    Vertrekkende van de verwachte kapitalen bij pensionering, de bestaande dekkingen overlijden/invaliditeit, aangevuld met een raming van de levensstandaard en inkomsten maken we via eenvoudige grafieken duidelijk of er genoeg liquide vermogen zal zijn opgebouwd om de levensstandaard te kunnen aanhouden. Niet alleen bij pensionering maar ook bij een plots overlijden of arbeidsongeschiktheid van één van de partners.
  7. Hoe ondersteunt myFaro mijn activiteiten rond fiscale optimalisatie (80%, VAPZ, …)?
    Per klant en voor de ganse portefeuille wordt bekeken of alle fiscale mogelijkheden wat betreft pensioenopbouw zijn benut. Via workflows wordt aangegeven waar nog informatie ontbreekt of waar en hoeveel ruimte er nog is. Aan de hand van intuïtieve rapporten maken we de opportuniteit duidelijk voor de klant zodat je verkoopsproces wordt vereenvoudigd. Je kan ook gerichte campagnes opstarten aan de hand van de overzichten die je uit myFaro krijgt.
  8. Welke ondersteuning biedt myFaro rond compliance (MiFID/AML/WG/FT)?
    myFaro helpt je niet enkel om opportuniteiten te ontdekken en in sales om te zetten, maar biedt ook een geïntegreerd pre-sales compliance proces. We ondersteunen elke stap van ‘know your customer’ over een interactieve behoeftedetectie tot uitgewerkte voorstellen met alle verplichte documenten en de mogelijkheid voor de klant om digitaal te ondertekenen.
  9. Hoe start ik op en welke begeleiding kan ik verwachten?
    Om het beste uit myFaro te halen en het terugverdieneffect te maximaliseren bieden we een uitgebreid opleidings- en begeleidingstraject aan. Hier behandelen we zowel technische als commerciële vaardigheden. Via een persoonlijke begeleiding ontwikkelen we samen een gedetailleerd actieplan en breng je de opgedane kennis snel in de praktijk zodat je organisatie zo snel mogelijk de vruchten plukt van myFaro.

Contactgegevens

myfaro.be
info@myfaro.be
+32 495 59 02 30