In de workshop ‘Implementeren, hoe doet u dat?’ wisselde een groepje makelaars persoonlijke ervaringen uit bij het installeren van nieuwe tools. Wat werkt en wat niet?

Martijn Cuypers, directeur bij PwC, leidde het gesprek in goede banen. We zetten voor u de belangrijkste learnings op een rijtje.

Wat wilt u bereiken met de nieuwe tool?

  • Definieer waarom u de tool nodig hebt en waar u naartoe wilt gaan.
  • Verduidelijk hoe het gebruik van de tool uw klanten en medewerkers zal beïnvloeden en hoe zij kunnen bijdragen.

Change management: betrek uw medewerkers

  • Communiceer wat u wilt bereiken met uw medewerkers.
  • Geef hen een rol in het project en laat ze vroegtijdig instappen.
  • Leid uw medewerkers op en/of werf nieuwe competenties aan.
  • Herstructureer teams en verantwoordelijkheden.
  • Pas u aan de veranderingen aan en stel de lopende activiteiten veilig.

Niet te vergeten

  • Deel uw ervaringen over de tools die u gebruikt als makelaar.
  • Gegevens zijn erg belangrijk, wees zorgvuldig als u met meerdere tools of platformen werkt.