Wanneer een klant schade bij u aangeeft, wilt u die uiteraard optimaal tevredenstellen. Dé oplossing? Ontzorg de verzekerde compleet met een vlotte herstelling in natura. Jonathan Goderis, medeoprichter en managing director van Keypoint, legt uit hoe zijn bedrijf dat mogelijk maakt, tijdens ons Vivium Digital Webinar. Hieronder leest u de essentie.

Stel: een klant neemt contact met u op, omdat hij waterschade door een niet-zichtbaar lek wil aangeven. U vraagt dus foto’s en een bestek op, die even op zich laten wachten. Dit vergt immers een lekdetectie. Uiteindelijk komt de informatie binnen en blijken de nodige werken duurder of omvangrijker dan verwacht. Dus moet u een afspraak voor een expertise vastleggen, wat opnieuw veel tijd en energie vraagt.

Komt de expert vervolgens ter plaatse, dan bestaat het risico dat hij het bestek grotendeels afkeurt, waarop de verzekerde uiteindelijk voor een financiële schikking kiest. Terwijl u veel inspanningen leverde, krijgt uw klant op die manier toch niet wat hij oorspronkelijk wenste.

Vaak beter kiezen voor herstelling in natura

In vele gevallen is een herstelling in natura dan ook interessanter. Niet alleen krijgt uw klant zo een ‘echte’ oplossing, in plaats van geld, waarbij de schade bovendien sneller behandeld wordt. Tegelijk doorloopt u als verzekeringsmakelaar een effectief en eenvoudig proces. Gebouwschade kan immers vlot hersteld worden, als u Keypoint inschakelt.

Opnieuw een voorbeeld. Stel dat uw klant schade lijdt door glasbreuk. Nadat u Keypoint basisinformatie hebt bezorgd, opent het bedrijf binnen vier werkuren het dossier en stelt het een geschikte hersteller aan, uit zijn netwerk Keypoint Repair. De hersteller belt de klant acht werkuren later op en komt binnen enkele dagen een bestek opmaken en foto’s nemen.

Daarna zal een expert het bestek technisch controleren. Wordt de financiële volmacht van Keypoint overschreden, dan volgt nog een expertise (maar vaak ligt de volmacht hoog). Daarna laat Keypoint de schade herstellen, rechtstreeks betaald door de verzekeraar. Dus zonder dat uw klant extra administratie moet verrichten.

Zowel uzelf als makelaar, als de verzekerde kunnen het dossier in realtime opvolgen, via het digitaal samenwerkingsplatform Keypoint Connect. U ziet welke stappen al ondernomen zijn en welke nog volgen, om de schade te herstellen. Verder kunt u via het platform bijvoorbeeld het dossier raadplegen, net als de communicaties die Keypoint proactief naar uw klanten stuurt over de vooruitgang van de schadebehandeling.

Meer weten over deze oplossing?

Nog veel meer details over hoe Keypoint herstellingen in natura voor u en uw klanten waarmaakt, bij schade aan gebouwen, ontdekt u tijdens ons Vivium Digital Webinar. Blijf ook onze website bezoeken, voor digitale informatie en inspiratie.

Herbekijk het webinar van Keypoint