Een oplossing waarmee u als makelaar perfect kan aantonen dat u de Europese GDPR-wetgeving volgt, voor de bescherming van de privacy en persoonsgegevens van uw klant? Via een badge met sterren op uw site, en een makkelijk aan te maken dossier met al uw antwoorden op de GDPR-vereisten? Dat is het aanbod van GDPRfolder, genomineerd voor de Prijs van de Makelaar.

Wat biedt uw oplossing precies?

Prof. dr. Jacques Folon, CEO van GDPRfolder: “Met onze oplossing kan u als makelaar aantonen dat u de persoonlijke gegevens van uw klanten geheel volgens de regels van de Europese GDPR-privacywetgeving verwerkt. Daarvoor vult u online een vragenlijst in, die bepaling per bepaling uit de GDPR nagaat of u daaraan voldoet. Deze lijst bevat de privacybepalingen en nodige teksten. De vragen zijn altijd eenvoudig geformuleerd, to the point en ontdaan van juridisch jargon. Heeft de makelaar toch nog hulp nodig bij het invullen, dan kan u online contact met ons opnemen.

Nadat u als makelaar alle vragen hebt beantwoordt, creëert de oplossing van GDPRfolder automatisch een dossier in pdf-vorm, dat alle vereisten uit de GPDR en al uw antwoorden daarop herneemt. Daarmee kan u te allen tijde uitgebreid aantonen dat u de privacywetgeving volgt: bij een controle, als een klant daarom verzoekt, of wanneer bijvoorbeeld een verzekeraar vraagt of u GDPR-compliant bent.

Brengt u nadien veranderingen aan, omdat u bijkomende acties ondernomen hebt om aan de GDPR-regels te voldoen? Dan bewaren we de verschillende versies van het resulterende dossier en de historiek van de verbeteringen.

Tegelijkertijd levert het invullen van de vragenlijst een GDPRfolder-certificeringsbadge op: een badge met één tot vijf sterren, naargelang hoe volledig uw dossier is en hoever u dus staat in uw GDPR-inspanningen. Wanneer u deze badge op uw website plaatst, weet de bezoeker meteen dat u rekening houdt met de privacy van uw klanten en dat u de GDPR respecteert.”

Waarom verdient jullie oplossing de Prijs van de Makelaar?

“Omdat GDPRfolder de relatie tussen klant en makelaar transparanter maakt en het vertrouwen in de makelaar vergroot. De klant weet namelijk perfect hoe omzichtig de verzekeringsmakelaar met zijn persoonlijke gegevens zal omspringen. Hij mag dus vertrouwen hebben in de makelaar, wat de drempel verlaagt om zich volledig bij die persoon te verzekeren.”