groep grust ontwikkelde een laagdrempelige applicatie waarmee (potentiële) klanten snel en op eigen houtje een goede eerste indruk krijgen over hun persoonlijke situatie met betrekking tot beschermen, sparen en financieren. Daarvoor riepen ze Gaston in het leven: een vrolijke mascotte die de gebruikers van de applicatie wegwijs maakt.

Proactiever op maat adviseren

Op enkele minuten tijd realiseert de app een eerste behoefteanalyse. De tool ziet eruit als een WhatsApp-conversatie en als gebruiker wordt u begeleid door de mascotte Gaston. Aan de hand van cruciale vragen krijgt u als makelaar een duidelijker, scherper beeld van de klant – particulier of zelfstandige – en kunt u als makelaar proactiever op maat adviseren. De app stelt gedetailleerde vragen die vaak over het hoofd gezien worden tijdens een gesprek. Of uitdagende vragen die tijdens een gesprek vaak vermeden worden.

Op het einde van de rit geeft de applicatie de klant ook een score. Een score die we samen kunnen optimaliseren. Zo toont een score van 60% dat er voor de makelaar nog werk aan de winkel is én dat er voor de klant nog flink wat ruimte is voor optimalisatie. Dat is de win-win van onze aanpak. En samen kunnen we voor de volle 100% gaan. – Jonas Van Bogaert, groep grust

Dankzij de antwoorden die de app oplevert, kan groep grust gerichter advies geven. Ze zijn immers al voor het eerste klantengesprek op de hoogte van de persoonlijke situatie van de klant en kunnen zo anticiperen op de pijnpunten die de app aan het licht bracht. Kortom, een digitalisatie die ervoor zorgt dat u als gruststeller extra tijd hebt om te doen wat u graag doet en waar u goed in bent: mensen financieel gezond houden en hun risico’s indekken, met eerlijk en persoonlijk advies.

Voor meer info
groepgrust.be