Een softwareplatform waarop uw klant volledig digitaal een levensverzekering kan afsluiten én al zijn polissen centraal terugvindt? Dat is de oplossing waarmee Harmoney een nominatie voor de Prijs van de Makelaar in de wacht heeft gesleept. Lees en bekijk wat Harmoney biedt en waarom het genomineerd werd.

Wat biedt uw oplossing precies?

Thomas Van Maele, medeoprichter Harmoney: “Aan de ene kant maakt ons platform het leven van uzelf als makelaar en van uw klant makkelijker, doordat we de administratie vereenvoudigen bij het afsluiten van een levensverzekering.

Zo kan uw klant het contract helemaal digitaal onderschrijven, zonder dat hij daarvoor documenten over en weer moet sturen, via de post of e-mail, en die dan afdrukken, handmatig invullen, weer inscannen … Bovendien kan hij om het even waar en wanneer zijn verzekering afsluiten, zowel op zijn computer als op zijn tablet en smartphone.

Daarnaast krijgt uw klant toegang tot een klantenportaal, waarop hij op elk moment een compleet overzicht van zijn polissen en bijbehorende documentatie kan raadplegen. Het is dus ook gedaan met zoeken in mappen, om verzekeringsdocumenten terug te vinden. Dankzij onze oplossing heeft uw klant alles bij de hand, op één plaats, in een digitale kluis.

Ongeacht hoe lang geleden uw klant de verzekering afsloot. En ongeacht de maatschappij waarbij de polis afgesloten werd, of zelfs de makelaar. Uw klant kan die verzekering namelijk vlot zelf toevoegen, als een pdf, en zo ook in de digitale kluis bewaren. Verzekeringen die hij bij u als makelaar afsluit, via Harmoney belanden automatisch in de kluis.

En dat is maar nog het begin, want een klant kan op het platform zijn volledige vermogen én bijvoorbeeld kredietverplichtingen in kaart brengen. Zo wordt het totaaloverzicht van de levensverzekeringen ook een totaaloverzicht van het patrimonium, voor klant en makelaar, en kan die laatste voor zijn advies vanuit het volledige financiële plaatje vertrekken.”

Waarom verdient jullie oplossing de Prijs van de Makelaar?

“Omdat we zowel de makelaar als zijn klant een begrijpelijk, inzichtelijk overzicht bieden van zijn levensverzekeringen en eventueel meer. Via een eenvoudige interface, die de polissen zonder veel vakterminologie benoemt, in taal die de klant begrijpt. Zo voldoen de makelaar en verzekeraar aan hun wettelijke informatieplicht, maar blijft de klant door de bomen het bos zien. En dat op elk moment, via zijn computer, tablet of smartphone.”