Een moderne, digitale manier om gegevens van uw klant te vergaren, voor een verzekeringsaanvraag? Op een professionele en efficiënte manier, via een duidelijk online formulier, in enkele kliks uitgestuurd vanuit uw BMS? Maak kennis met Penbox, een van de genomineerden voor de Prijs van de Makelaar.

Wat biedt uw oplossing precies?

Emile Fyon, medeoprichter en CEO van Penbox: “Met Penbox kan u als makelaar uw e-mailverkeer en papieren interacties met uw klant omzetten in een moderne, professionele, digitale ervaring, die u beiden het leven makkelijker maakt én die uw klant vandaag ook eenvoudigweg verwacht.

Stel bijvoorbeeld: u moet een klantenfiche invullen, omdat uw klant een brand- of autoverzekering wil afsluiten, maar u ontbreekt bepaalde informatie. Als u uw klant het aan te vullen document e-mailt, denkt die mogelijk: daar heb ik nu geen tijd voor. Waarna hij de to do dreigt te vergeten of de info langer op zich laat wachten. Wilt u de fiche telefonisch aanvullen, dan blijken sommige gegevens moeilijk of niet onmiddellijk door te geven.

Dat wordt helemaal anders wanneer u uw klant om informatie verzoekt via Penbox, vanuit uw Broker Management Systeem. In luttele seconden verzendt u uw klant een digitaal formulier, dat hem in zeer eenvoudige verwoordingen de nodige gegevens vraagt. Informatie die u daarna met maar enkele kliks in het BMS importeert.

De ervaring leert dat klanten vlotter de nodige informatie leveren. Bovendien vraagt u de inlichtingen op een professionele manier. En als u daarna met uw klant spreekt, kan u hem sneller helpen, zonder dat u eerst veel administratie met hem moet regelen. Vanuit meteen het nodige inzicht in zijn situatie, gezien u die al op voorhand kende.

Tegelijkertijd verlaagt een verzoek om gegevens via Penbox de drempel voor de klant, om een verzekering af te sluiten. Opnieuw omdat hij beter begrijpt welke informatie hij moet bezorgen en dat dus minder tijd vergt.”

Waarom verdient jullie oplossing de Prijs van de Makelaar?

“Enerzijds omdat makelaars via Penbox makkelijker een groter aantal klanten kunnen bevragen, op zoek naar de nodige info voor een verzekeringsaanvraag. En dat op een makkelijke, professionele, digitale manier, die klanten vandaag verwachten. Maar ook omdat de klant beter begrijpt welke info hij moet geven. Dat maakt verzekeringen toegankelijker.”