Een digitale assistent die enkele eenvoudige vragen aan uw klant stelt, zodat die laatste en u als makelaar beter zicht krijgen op zijn persoonlijke situatie en noden, én die de klant daarna begeleidt bij administratie en wettelijke rompslomp, regelmatig contact opneemt … Dat is Bowy: de digitale oplossing waarmee Sidefish genomineerd is voor de Prijs van de Makelaar. Maak uitgebreid kennis met deze innovatie.

Wat biedt uw oplossing precies?

Jan Fruytier, medeoprichter Sidefish: “Wanneer u als makelaar contact wilt opnemen met een klant, kan u er onze digitale assistent op uitsturen. De klant ontvangt dan een link via sms, e-mail of binnenkort WhatsApp. De link leidt naar een omgeving, waarin de klant met onze digitale assistent kan chatten op zijn smartphone.

Bij een eerste contact stelt de assistent enkele eenvoudig geformuleerde meerkeuzevragen, waarop de klant reageert door een van de voorgestelde antwoorden aan te tikken. Een fout antwoord is niet mogelijk! Zo kan de digitale assistent op enkele minuutjes tijd de persoonlijke situatie van de klant inschatten, op het vlak van sparen en verzekeren.

Op het einde krijgt de klant een score die aangeeft hoe goed hij het vandaag doet. De makelaar ontvangt een duidelijk overzicht op één A4, met de verzekeringsoplossingen die de klant al geniet én de producten die hij nog niet heeft. Daarmee beschikt de makelaar over een handig instrument, met concrete aanknopingspunten om het verkoopgesprek te ondersteunen. Dat bespaart veel tijd.”

Tom Mertens, medeoprichter Sidefish: “Beslist die klant om met u als makelaar in zee te gaan, dan neemt hij op uw advies een aantal noodzakelijke polissen. Daar gaan heel wat wettelijke verplichtingen mee gepaard. Wederom een procedure waar vroeger heel wat papierwerk kwam bij te kijken. Ook in deze fase loodst Bowy de klant echter gezwind doorheen de stroming. Behoefte- en risicoanalyse? Bowy handelt dergelijke MiFID-vragen volledig zelfstandig af.

Vergeet uw klant om formulieren tijdig in te vullen? Dan stuurt Bowy automatisch een reminder. En voor u als makelaar komt er een zee van tijd vrij, om uw expertise optimaal in te zetten waar nodig.

Bowy is er trouwens niet enkel voor de klant wanneer die hulp nodig heeft. Ook een warme boodschap bij verjaar- en feestdagen zijn de digitale assistent niet vreemd. Kleinigheden, die subtiel en attent de band met uw klant aanhalen.”

Waarom verdient jullie oplossing de Prijs van de Makelaar?

Jonas Van Bogaert, medeoprichter Sidefish: “Wegens de unieke beleving die we de klant bieden, waarbij de makelaar én hijzelf op basis van enkele eenvoudige vragen zicht krijgen op zijn persoonlijke situatie. Bevraagd en uitgelegd door een prettig geanimeerde digitale assistent. Daarna begrijpt de klant perfect waar hij vandaag over beschikt, wat hij nog mist en waarom hij dat nodig heeft.”