Vanuit hun professionele ervaring bij o.a. Innovation Group (het vroegere Teledesk) ontwikkelden Jonathan Goderis en Tijs Corneillie een platform voor digitaal schadebeheer met een duidelijke focus: hoe kunnen we niet alleen data digitaliseren en centraliseren, maar ook anticiperen op praktische vragen en proactief de beste oplossing aanreiken naar aanleiding van een schadegeval? En kunnen we via een digitale toepassing ook maximaal rekening houden met het menselijke aspect bij schade?

Schadebeheer = connecteren en herstellen

Keypoint is een samenwerkings- en communicatieplatform voor het beheer van propertyschadedossiers. In de eerste plaats biedt het digitale platform ondersteuning bij schadeclaims, de daarbij horende communicatiestromen (Connect) en stelt het een makelaar in staat om end-to-end schadebeheer uit te voeren. Vanuit die digitale cyclus biedt Keypoint in tweede instantie ook ondersteuning bij de effectieve herstellingsdiensten (Repair). In beide onderdelen staat de focus op ontzorgen en de creatie van comfort voorop.

Klanten zoeken comfort en geruststelling

De centralisatie van data verhoogt niet enkel de efficiëntie, het digitaal beheer zorgt ook voor een snellere afhandeling dankzij een actieve samenwerking tussen alle partijen. Dit levert een efficiëntieverhoging van zo’n 30% op in het beheer van ‘property claims’. Data gaan daarbij niet verloren en er zijn ook geen duplicaten die verwarring kunnen veroorzaken. Alle data staan centraal, zijn altijd beschikbaar en transparant. Het digitaal beheer van schade is een open boek.

Ook proactief communiceren maakt een enorm verschil. Naast de centralisatie van data en transparantie in communicatie, zoeken klanten vooral comfort en een geruststelling bij een schadegeval. Het proces, de status en volgende stappen openlijk communiceren brengt de rust die iedereen zoekt in geval van schade. – Jonathan Goderis

Keypoint fungeert ten slotte ook als white label. Makelaars kunnen met andere woorden alles uit eigen naam aan hun klanten aanbieden. Zonder extra investeringen, kan een makelaar zo zijn eigen merk en klantbeleving ook verder versterken.

Voor meer info
www.keypoint.be