Bijzondere enquêteresultaten: hoe werken makelaars vandaag?
Via welke kanalen communiceren verzekeringsmakelaars in coronatijden? Hoe organiseren ze zich en zien ze de toekomst? FVF vroeg het hen en vertelt het ons.
Digitaliseren is vandaag cruciaal, ook voor verzekeringsmakelaars. Maar daarbij mag u uw unieke troef niet verliezen. Uw persoonlijke aanpak, uw nabijheid. Ook Yago, een insurtech die al vanaf dag één digitaliseert, gelooft dat ten volle. Na zes jaar digitaliseren trok het kantoor al heel wat lessen. Co-founder en co-CEO Tanguy Bocquet deelt ze maar al te graag met u tijdens de nieuwste Digitalk.
Sinds zijn start wil Yago uitdrukkelijk een digitale makelaar zijn, om enkele issues rond verzekeringen op te lossen. Welke precies? En vanuit welke twee fundamentele pijlers digitaliseert de scale-up?
Volgens Tanguy Bocquet moeten drie zaken centraal staan in de cultuur van zijn groeiende bedrijf, waaronder: altijd het status quo in vraag stellen. Waarom?
Wel, door de blije boodschap te verkondigen, via een team van evangelisten! Niet om een nieuwe religie te starten, maar wel om … Niemand kan het beter uitleggen dan Tanguy Bocquet van Yago zelf.
De wereld van de insurtechs en hun technologie evolueert almaar sneller. Op welke manier slaagt de scale-up erin die markt te volgen? Binnen én buiten de grenzen van ons land?
Want die toekomst is uitdagend voor de makelaar: er komen nieuwe spelers op de markt, verzekeraars digitaliseren meer en meer, vele klanten willen digitaal gaan … Welke rol wil Yago in dit nieuwe verhaal spelen?
Meer info over Yago via yago.be
Oeps! Het ziet er naar uit dat je een verouderde browser gebruikt. Dit kan er voor zorgen dat deze website niet helemaal correct functioneert. We raden je ten sterkste aan om de laatste versie van je favoriete browser af te halen. Met een recente browser kan je op veilige en optimale wijze rondsurfen.