Gegevens vormen de basis van een verzekering. Ze stromen binnen op papier, via mail of WhatsApp. Maarten Callaert (Paperbox), Niels Van Weereld (Metamaze), Benoît Decoene (Penbox) en Julie Poletto (Assurances de l’M) schoven aan tafel bij Koen Van Kerckhoven (manager EB bij Vivium) om te praten over hoe digitale tools het leven van een makelaar makkelijker maken.

Automatiseren om tijd te besparen

Insurtechs maken het leven van een makelaar makkelijker. Slimme technologieën nemen immers  een deel van het administratieve werk uit handen. Niels Van Weereld: “De technologie is er klaar voor om administratieve en repetitieve taken van u over te nemen. Dat is geen vervanging van mensen, maar juist een aanvulling.” Benoît Decoene vult aan:

“Als er technologie beschikbaar is waarmee u tijd kunt winnen, waardoor u een betere klantenervaring kunt bieden, ga er dan voor!”

Het is de moeite waard om technologie te omarmen

Digitale tools nemen eenvoudige, maar tijdrovende, taken van u over. Ze zetten bijvoorbeeld een inkomende mail om in een concreet agendapunt of verwerken en centraliseren automatisch documenten. Natuurlijk zijn er limieten. “Maar het mooie is,” aldus Maarten Callaert, “de limieten van technologie zitten vaak op de punten waar de mens juist sterk in is.” Door de tools bespaart u dus tijd en kunt u zich concentreren op de essentie: klanten op een persoonlijke manier bijstaan.

De insurtechs in het panel

  • Paperbox vertaalt inkomende e-mails en post tot een concreet agendapunt en schrijft het stuk automatisch weg onder het juiste schadegeval of contract.
  • Metamaze automatiseert de verwerking van documenten en mails op basis van artificiële intelligentie.
  • Met Penbox worden alle informatie en documenten uit e-mails en WhatsApp-berichten gecentraliseerd.

Interesse in de voorgestelde oplossingen? Op de Tools-pagina ontdekt u meer over de insurtechs in kwestie. Neem ook regelmatig een kijkje op onze website om helemaal bij te blijven.