
Digital Finance Summit 2020: Hoe evolueren verzekeringen van bescherming naar preventie?
Op 24 november vond de Digital Finance Summit 2020 plaats, waarop Vivium uiteraard niet ontbrak. We vertelden er hoe we evolueren naar risicopreventie.
Gisterenavond werden in Docks Dome in Brussel de felbegeerde Vivium Digital Awards uitgereikt. Met een volle zaal en topsprekers als Jo Caudron en Amid Faljaoui kunnen we spreken van een overdonderend succes. Een uitgebreid verslag van de Vivium Digital Summit volgt later, maar hierbij stellen we alvast de welverdiende winnaars van de eerste editie van de Vivium Digital Awards aan u voor.
Meest Beloftevolle Initiatief Klantentevredenheid: Easyvest
In 2015 startte Easyvest met het verlenen van online financieel advies. Op vraag van hun klanten kwamen ze in aanraking met de verzekeringswereld en ontwikkelden ze vanuit hun bestaande IT-infrastructuur een online tool om levensverzekeringen 100% online af te sluiten én op te volgen.
Beste Project Klantentevredenheid: myFaro
myFaro is een softwaretool ontwikkeld voor financiële tussenpersonen die naast een overzicht ook een inzicht willen krijgen én geven in de financiële situatie van hun klanten. Het softwarebedrijf werd in 2017 opgericht door Bart Vanhoutte en Wim Van Kerckhoven. Sinds begin dit jaar zet ook Luc Verhaert zijn ervaren schouders onder het project.
Meest Beloftevolle Initiatief Kantoorefficiëntie: We Group
WeGroup ontwikkelde Louise, een virtuele kantoormedewerker die 24 uur op 24, 7 dagen op 7 ingezet kan worden bij analyses, administratieve processen en een efficiënter schadebeheer. Vanuit meer dan negentig verschillende databronnen schetst de digitale toepassing in minder dan vijf minuten een beeld van de behoeften en het risico van de klant.
Beste Project Kantoorefficiëntie: OpenBroker
DeeCide ontwikkelde OpenBroker, een tool die het proces voor multitarifering eenvoudig en intuïtief maakt. De makelaar kan deze tool gebruiken om in sneltempo het meest geschikte aanbod voor zijn klant te selecteren. Met slechts één muisklik, kan hij de voorgestelde verzekeringen van de verschillende verzekeraars raadplegen.
Publieksprijs: WeGroup
Naast de award voor Meest Beloftevolle Initiatief Kantoorefficiëntie won We Group ook de Publieksprijs.
Mooi investeringsbudget
De winnaars voor het Beste project ontvangen 20 000 euro. De laureaten voor het Meest Beloftevolle Initiatief krijgen 10 000 euro om hun digitaal idee verder te ontwikkelen. De winnaar van de Publieksprijs ten slotte, ontvangt 5 000 euro.
Bedankt!
Nogmaals bedankt aan alle deelnemers voor hun inzending en een welgemeende proficiat aan de winnaars! Een uitgebreid verslag volgt snel. Houd onze website in het oog of schrijf u in voor de nieuwsbrief om niets te missen.
Oeps! Het ziet er naar uit dat je een verouderde browser gebruikt. Dit kan er voor zorgen dat deze website niet helemaal correct functioneert. We raden je ten sterkste aan om de laatste versie van je favoriete browser af te halen. Met een recente browser kan je op veilige en optimale wijze rondsurfen.